Hjælp til login

Herunder finder du hjælp og vejledninger til at logge ind på Københavns Universitets IT-systemer.

 

Følg det relevate link nedenfor:

 

Følg 3 trin for at logge på for første gang:


1) Lav ny adgangskode:
Følg linket og udfyld dine informationer.
Nb: Som nyansat uden dansk cpr-nr. kan du også klikke her.


2) Vælg en måde at to-faktor-godkende på, klik og følg vejledningen:


3) Log ind på København Universitetets systemer,
f.eks. kunet.ku.dk 

 

 

 

Hvis du har KU-brugernavn, adgangskode og to-faktor-godkendelse, og du stadig har problemer med at logge ind, kan du forsøge følgende:

  • Slet cookies eller brug privat browser
    Bruge inkognito/private browsing eller rydde browserens historik. Følg vejledningen om browser-fejl på KUnet.

  • Tjek om der er fejl på universitetets systemer
    Tjek driftsinformationen, hvor du kan læse om der er kendte fejl på universitetet IT-systemer – også på login.

  • Har du skiftet telefonnummer eller fået ny mobiltelefon?
    Så kan det være, du skal installere appen igen eller, som studerende, registrere/skifte dit telefonnummer:
    Geninstaller NetIQ app - følg trin 5.
    ➡ Studerende: Følg trin 2 for at skifte telefonnummer - eller log direkte ind og skift telefonnummer.
     
  • Ring til KU-IT Support
    Hvis du har prøvet at følge vejledningerne, og du stadig har problemer med at logge ind, kan du ringe til KU-IT Support på telefon: 35 32 32 32 

 

 

Du har flere forskellige muligheder for at to-faktor-godkende. Her kan du finde hjælp:

  1. MitID 
    Hvis du vil bruge MitID, skal du have dansk cpr-nummer og MitID. 
    Vejledning til MitID.

  2. NetIQ-app 
    Hvis du vil bruge NetIQ appen, skal den installeres på din telefon og registreres på mfa.ku.dk.
    Vejledning til at installere og registrere appen.

  3.  USB-sikkerhedsnøgle / Yubikey 
    Hvis du vil bruge USB-sikkerhedsnøgle / Yubikey, skal du først bestille og registrere den.
    - Medarbejdere: vejledning til Yubikey.
    Studerende: vejledning til USB-sikkerhedsnøgle.

  4. Kun for studerende: SMS
    Hvis du vil bruge SMS, skal du være tilknyttet universitetet som studerende, og registere dit telefonnummer. 
    Vejledning til SMS og registrering af dit telefonnummer.
    Ret telefonnummer i din KU-brugerprofil